Week 5: Parbo night en eindelijk tennissen

5 oktober 2019 - Nickerie, Suriname

Het is weer zaterdag dus tijd voor een nieuwe blog. Onze week begon met een tevergeefs zoektocht naar een jurkje voor parbo night. Na heel veel passen en heel veel winkels kwamen we er achter dat de jurkjes hier toch niet voor ons gemaakt zijn. Wel heeft Roos een super leuk shirtje gescoord. Na het shoppen zijn we naar de cook-out van de collega van Hadas  gegaan. Het team van de jongens had naar onze smaak hele lekker roti doks maar daar was de jury het niet helemaal mee eens. Ze werden namelijk 3e van de 4 teams. Al vonden de jongens het zelf alleen maar jammer dat ze de troostprijs niet hadden wat namelijk een fles drank was. Al met al hebben we heerlijk gegeten en gelachen dus de avond begon goed!

Toen was het zover, parbo night begon. Onze weg erheen was al erg bijzonder. Nadat we bijna aan waren gevallen door een hond (die helemaal niet aanviel maar schrok van brommers) werden we verder naar parbo night vergezeld door 2 mannen die dachten dat we van hun schrokken en er alles aan wilde doen om dat goed te maken. We waren toen ook echt blij dat we bij Lalitha en Akhbar aankwamen. Hier hebben we eerst heel lang gekletst en hebben we plannen gemaakt om mee te gaan naar de zumba met Lalitha. Hierna zijn we naar binnen gegaan in parbo night en daar vonden we een kleine kolonisatie van Nederlanders waar wij dan ook trots tussen zijn gaan staan. Aangezien we behalve de roti doks niks gegeten hadden zijn we rond een uur of half 2 wat gaan eten niet wetende dat het feest maar tot 2 uur zou duren. Toen kregen we een belletje van een collega die ons gezellig mee wilde nemen om nog wat te drinken.

Zondag hebben we een heerlijk rustige dag gehad met veel niksen en kletsen. Aangezien er weer een stage week aan zat te komen en het weekend best druk was zijn we savonds thuis gebleven en op tijd naar bed gegaan.

Op maandag ochtend om kwart voor 6 ging de wekker weer. Een nieuwe stage week is aangebroken. Een erg leuke week voor Hadas want die mocht namelijk elke dag met urine en faeces spelen. Aangezien de school weer is begonnen zijn er sinds maandag heel veel stagaires op de afdeling van Roos te vinden. Het zijn er zoveel dat er op een gegeven moment 13 personeelsleden waren voor 12 patiënten.  Er was dus erg weinig te doen oor Roos.

Maar er is nog wat anders wat besproken moet worden. Op dinsdag avond is er iets geweldigs gebeurt. We zijn eindelijk met de tennislessen begonnen. We krijgen les van trainer Dan op elke dinsdag en donderdag avond. Trainer Dan is een erg gezellige man die heel veel moeite heeft met moeilijke namen. We hebben nu nieuwe namen: Roos en van Doorn. De tennis is erg leuk en best heel erg wennen. Roos is al aardig goed in het overspelen waar Hadas best vaak nog een bal mist.

Omdat de wifi het niet altijd geweldig doet is Roos op haar vrije (!!!) dag langs stage gegaan om aan school te werken. Hier heeft ze veel kunnen doen aan school en is ze erg productief bezig geweest. Hadas is ook lekker bezig geweest door in huis veel op te ruimen en toen ze aan school wilde beginnen deed inderdaad de wifi het niet meer dus kon er niet veel meer gedaan worden.

We hebben een rustig weekend voor de boeg. Vanavond willen we naar de Zeedijk gaan en morgen lekker uitrusten.

1. Elies:
    5 oktober 2019
    Weer leuk om te lezen...
  2. Jaco:
    6 oktober 2019
    Ha dames, spannende verhalen. Leuk om jullie zo te volgen. Blijf schrijven, he....