Week 7- An ordinary week

20 oktober 2019 - Meerzorg, Suriname

Deze week hebben we voor het eerst wat drukte meegemaakt in het ziekenhuis. Hadas had het druk op het lab, waardoor er zelfs gevraagd was of ze ook vrijdag wilde werken. Het was dus een kort weekend voor haar. Roos is deze week op de vrouwenafdeling begonnen. Ook hier was het erg druk. Veel patiënten en te weinig kamers, waardoor er mensen van de derde naar de tweede klasse moesten verhuizen.

Doordeweeks hebben we niet veel bijzonders gedaan. Uiteraard zijn we weer twee keer naar de tennislessen van Dan geweest. Ook zijn we druk bezig met de stageopdrachten, die langzaam maar zeker vorm aan beginnen te nemen. Vrijdagavond zijn we uiteten geweest met de twee meiden naast ons in het huisje en een andere Nederlandse student.

Het heeft vrijdag en zaterdag voor Surinaamse begrippen goed geregend en dat in het droge seizoen.. In het filmpje is te zien hoe erg het hier aan toe ging.

Vandaag zijn we naar het strand geweest aan de zeedijk. Hier is ook de oversteek naar Guyana waardoor het lekker druk was. Hier hebben we genoten van de zonsondergang en zagen we naast ons hoe drie honden een grote vis aan het uithollen waren.

Vandaag hebben we een korte blog, maar volgende week zullen we het goed maken.

1. Nelleke:
    23 oktober 2019